28 Şubat 2013 Perşembe

Kelebeğin Rüyası


Yıl: 2013
Yönetmen: Yılmaz Erdoğan
Oyuncular: Kıvanç Tatlıtuğ, Mert Fırat, Belçim Bilgin, Yılmaz Erdoğan, Ahmet Mümtaz Taylan

Yılmaz Erdoğan'ın yönetmenliğini yaptığı ve şair-yazar Behçet Necatigil'i canlandırdığı 2013 yapımı dram filmi.

Zonguldak'ın şiire gönül vermiş iki ismi Muzaffer (K.Tatlıtuğ) ve Rüştü (M.Fırat) şehre gelen Zikri Bey'in kızı Suzan (B.Bilgim) için en iyi şiir yapma yarışına girer. Daha sonra beraber tiyatro oyunu yazmaya başlayan ikili, veremli olmaları sebebiyle bu arkadaşlıktan dışlanır ve bir an olsun şiirden vazgeçmeyerek kendilerini hayata tutmaya çalışırlar...

Filmin en belirgin özelliği oldukça başarılı bir görüntü yönetimi sergilenmiş olmasıdır. Kostüm ve dekorlarla dönemi iyi tasarlamış bunun yanında renk tonlarıyla da İtalyan filmlerini andıran bir hava yakalamış Erdoğan. Kıvanç Tatlıtuğ ise film için kilo vermiş ve rolüne oldukça iyi hazırlanmıştır.  Beklediğimin çok ötesinde bir performans göstermiştir. Mert Fırat da sırıtmamıştır, onun da hakkını yemeyelim.

Filmin dram dozajı ne eksik ne fazla. Hatta tahmin edilenden daha az diyebilirim. Ya da ben filmi izlerken bambaşka duyguların esiri altındaydım o an, o yüzden filmin vereceği etki üzerimden yansımış gitmiş de olabilir (en fazla bu kadar özel yorum görebilirsiniz blog'da, bu filmin anlamı benim için ayrı, olsun o kadar).  Tahmin edilen hatta konuyu ve kişileri araştıranlar için bilinen bir sona doğru giden bir akışı var, biraz daha can alıcı sahne olabilirdi diye düşünüyorum.






 Filmin IMDB puanı: 8.4
 Benim puanım: 7.5
Toplam Hasılat: (hala gösterimde)

Kazandığı önemli ödül ve adaylıklar: -

Filmle ilgili ilginç anektodlar:  -

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder