25 Şubat 2013 Pazartesi

ARGO

Gösterim Adı: Takip: Operasyon Argo
Yıl: 2012
Yönetmen: Ben Affleck
Oyuncular: Ben Affleck, John Goodman, Bryan Cranston, Alan Arkin

Tıpkı George Clooney gibi (o da zaten bu filmin yapımcılarından) salon filmlerinden politik gerilim filmlerine geçiş yapan Ben Affleck'in gün itibariyle en iyi film Oscar'ını kucaklamasını sağlayan yapım.

1970'lerde CIA ve Kanada işbirliğiyle gizlice yürütülen Tahran'dan ajan kaçırma olayının dramatikleştirilmiş halini anlatan film, görüntüsüyle de kostüm seçimleriyle iyi bir dönem filmi olarak gözükmekte.  Politik gerilim olmasının yanında konusu gereği film içinde film unsuru sayesinde ve özellikle John Goodman vasıtasıyla  yer yer komik anlar da yaşatmıyor değil. Fakat özellikle havalimanı sahneleri insanı oldukça geriyor, Oscar'ın da sırf bu sahnelere gittiğini söylesek yalan söylememiş oluruz.

Film gişede de Oscar ödüllerin de başarılı sayıldı. Fakat unutulmaz bir yapım olarak lanse etmek güç. Spielberg'ün Münih filmini andırdığı bir gerçek olmakla beraber şahsen Ben Affleck'in odunsu hallerini de beyazperde de görmek istemiyorum. Zaten fragmanda kullandığı fakat filmde hiç geçmeyen Dream On vakası da ayrı konu...





 Filmin IMDB puanı:8.0
 Benim puanım: 8.0
Toplam Hasılat: 181 Milyon $

Kazandığı önemli ödül ve adaylıklar:

- Oscar: En iyi film, En iyi montaj, En iyi uyarlama senaryo 

-Oscar (Adaylık): En iyi yardımcı erkek oyuncu (A.Arkin), En iyi ses montajı, En iyi ses miksajı, En iyi müzik


- Altın Küre: En iyi yönetmen (B.Affleck), En iyi dram filmi.

- Altın Küre (Adaylık): En iyi yardımcı erkek oyuncu (A.Arkin), En iyi müzik, En iyi senaryo

Toplamda 53 ödül & 60 adaylık

Filmle ilgili ilginç anektodlar:  -



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder